Tuesday, September 28, 2010

Sabarlah Wahai Syifa....

Hye everyone...
Dah lama x update blog kan....
Hmm... Mcm masalah x hbs2...
Dulu org slalu ckp, bila masalah timbul, balik smula pada tuhan...
Mmg dah lama aku x ingat tuhan. Ingat pun just ingat..
Maklumlah.. bila cakap pasal mengaji mmg lemah lah dr dulu.. x reti..
Tu terus x da semangat..
So, bila dah ingat tuhan, knp mcm lg bnyk masalah yang timbul ea??
Hmmm....

So, lately aku mmg bnyk sgt masalah sampai x da sapa yang boleh tolong..
Dulu perangai aku teruk sangat...
Bila tengok ayah dah brubah skrg, rasa nak brubah jugak..
Tapi bila dah stat nak brubah, kena paksa mcm2 pulak..
X boleh bersabar ke hah? jaga diri masing2 sudahlah.
Kubur lain2..

Lau nasihat je x pe.. ni paksa2.... Menyampah btul kdg2 dgn hidup ni...
Org sekeliling mmg x pat tolong. Buang masa cerita.
Bila cerita, pun diorg cakap ntahlah, x taulah.. apa2 je lah...
Baik pendam.. so, pendam punya pendam, jadi tekanan..
Nak harap org-org yang kita sayang tolong??? Jangan harap lah...
Sbb masalah pun bnyk datang dr diorg...

Aku mmg jenis pendam n pendendam,
Dulu... memang aku ceria sngat.. bising... n happening..
Sekarang.. aku lg suka senyap.. bila bukak mulut, mesti rasa nak marah...
X sapa akan faham kenapa aku jd mcm ni.
Tp satu je yang kita suma faham,
"kita x suka kena marah tp knp kita suka marah org.."

Aku pun x faham knp aku suka marah dia..
Aku tau dia bnyk sabar dan aku kagumi sifat dia..
Bnyk kali dia tahan aku dr bunuh diri..
Kdg2 aku x sdr apa aku bt tp senang2 org nak kata aku bodoh.
Walau kita suma tau aku mmg bodoh kan..

cuma.. sampai satu tahap aku jadi gila n sngt tertekan..
Aku mengharap dia selamatkan aku..
tp.. suma sia2..
Aku sorg2 hadapi masalah aku..
Nak cerita kat org buat apa...
Ayah sendiri taburkan cacian dan makian...
So, better aku jauhkan diri dari suma org.
N hidup dalam dunia aku...
Sebab org2 yang aku sayang dah jauh sgt.....
Skrg..
Aku masih pendam...
Dan masih sorang2...


Sebelum kau jadi kan aku isterimu..

Ingat lah janji2 mu..

Waktu mula2 kenal dulu..

Kau patut faham..

Dan bela nasib aku..

Dan sepatunya selalu berikan sokongan..

Dan ada ketika aku memerlukan..

Sebab..

Kau dan aku tahu...

Aku sendirian sekarang menghadapi hidup..


='|


P/S:
Aku akan ingat sewaktu kau susah, aku ada setia menemani mu... Kau tahu tu..
Tp... sewaktu aku betul2 perlukan mu, kau biarkan aku...
Aku akan sabar.. dan aku akan ingat,
Ni semua mungkin balasan untuk ku...
Kau pnh cakap dulu.. ("apapun2.. kita akan susah senang bersama ye my... dy janji syg....")
Aku akan tunggu..

Kerana..

Aku rindu saat2 itu....










9 comments:

  1. sabar ye sayang.
    tabah menghadapi sume dugaan hidup
    dan ikhlas la menerima ujian darinye..
    i noe u can do it.. :)

    ReplyDelete
  2. syifa...i think i noe u...
    ex-kmns kn??
    saya kawan fiera...
    sbr la...ni semua dugaan...
    kalau nk berubah..wt la slow2....
    jgn terburu2....
    slow2....
    mula2 ubah pakaian dulu...
    pakaian mencerminkan peribadi...
    pakai yg agak sopan..
    xbertudung pn xp ag...
    cuba jauhi perkara2 yg boleh menghalang syifa untuk berubah...
    then, kawal baran (kalau ada)...
    kt blog saya da letak sedikit cerita...
    baca la...
    saya pun kekurangan ilmu juga..
    tapi selagi ada saya akan kongsi...
    ilmu yang berguna jika dikongsi dan ada org yg mengamalkannya, akan diperoleh pahala walau dia telah meninggal dunia...
    insyaallah...
    jaga diri baik2 ye...
    sesungguhnya ALLAH amat menyayangi syifa sebab memberi peluang untuk syifa berubah...
    gunakanlah peluang ini sebaiknya...
    =)

    ReplyDelete
  3. sabar eah...sofia pun panas jugak...paling tak suka orang masuk campur hidup sofia...

    ape pun..kiter kena sabar sebab ujian utk kiter sentiasa dtg...

    regards,
    Sofia Smiley

    ReplyDelete